Start » Frakt & Villkor

Frakt & Villkor

Leveranstid
Normal leveranstid inom Sverige är 2-7 arbetsdagar. Skulle det dröja längre tid hör vi av oss via mail eller telefon. Är det artiklar som tillfälligt är slut i lager men kan beställa kan det ta lite längre tid, vilket vi i det fallet också informerar Er som kund.

Vi reserverar oss för slutförsäljning av artiklar och storlekar. Skulle bara en del av ordern finnas levererar vi det som finns och det andra läggs in i restorder och levereras snarast möjligt.

Betalningsalternativ
Leveranser inom Sverige
Du kan betala på tre olika sätt; direktbetalning, faktura eller postförskott. För faktura tillkommer en administrationsavgift på 35 kr. För postförskott tillkommer postens avgifter på 80 kr.

Leveranser övriga länder
För leveranser till andra länder än Sverige kan du betala med förskottsinbetalning. Vid förskottsinbetalning tillkommer ingen avgift.

Direktbetalning
Vi samarbetar med PayPal och via deras tjänst kan ni betala med kort eller via ert PayPal-konto.

Postförskott
Varorna betalas när du hämtar paketet. För postförskott tillkommer en avgift på 80 kr.

Faktura
Fakturan kommer i paketet tillsammans med dina varor du beställt. Betalningsvillkoret är 14 dagar från att varorna skickas. Alla fakturabetalningar sker till Albrechtson Holding AB, plusgiro 27118-9. För att betala med faktura ska du ange ditt personnummer och adressen du anger måste vara den adress som du är folkbokförd på. För faktura tillkommer en administrationsavgift på 35 kr.

Frakt
Vi anlitar Posten som transportör.

Leveranser inom Sverige
Fraktavgiften är 59 kr per köptillfälle. Behöver du returnera paketet får Ni själva stå för den frakten.

Leveranser övriga länder
Fraktavgiften för leveranser till övriga Europa är 195 kr.

Avisering
Du får en avi när paketet anlänt, där framgår var du hämtar paketet.

Ångerrätt
Hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du kan returnera felfria och oanvända varor så att de är oss tillhanda inom 14 dagar från att vi sänt varorna härifrån.

Returfrakt
Varan ska returneras i oskadad originalförpackning och vara oanvänd. Avdrag på återbetalning görs om objektet är skadat eller använt.

I returnerat paket måste ordernummer stå med.

Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav – dessa hämtas inte ut.

Återbetalning
Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas hela varuvärdet (frakt- och betalningsavgifter återbetalas inte).

Reklamation
Kontakta oss på info@greyzone.se och ange anledningen till reklamationen.

OBS! reklamation och retur p g a felaktig leverans (modell, färg, storlek) måste ske så att varan/varorna är oss tillhanda senast inom14 dagar från mottagandet.

Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav – dessa hämtas inte ut.

När vi mottagit varan och godkänt reklamationen gör vi något av följande:
1. finns det möjlighet att reparera gör vi det och skickar tillbaka varan till dig, vi står för frakten.
2. är det inte möjligt att reparera varan sänder vi dig en ny, vi står för frakten.
3. är varan slutsåld betalar vi tillbaka kostnaden för varan.

Ej hämtade paket
Paketet ligger hos utlämningsstället i 14 dagar. Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut, debiterar vi dig för samtliga kostnader som uppstår, för närvarande 300 kr. Betalning ska ske inom 14 dagar från fakturadatum. Betalas inte fakturan då sänder vi en påminnelse och det tillkommer en kostnad på 50 kr. Uteblir betalning efter påminnelsen sänds den för inkasso, varefter det tillkommer ytterligare kostnader. Vi debiterar en ränta om 24% från förfallodagen, på försenade och uteblivna betalningar.

Personuppgifter
Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Greyzone i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Greyzone. Du har rätt att ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Du har alltid rätt att begära att Greyzone ska radera eller korrigera de uppgifter som finns om dig. Genom att godkänna Greyzone´s köp- och leveransvillkor samtycker du till att Greyzone får hantera dina personuppgifter enligt ovan.

Falska beställningar
Alla falska beställningar polisanmäls.